لاغری سریع

راهکارهای لاغری سریع و کاهش وزن عبارتند از:

۱٫خواب

یکی از عوامل جلوگیری از لاغری سریع خواب نا کافی است. خوابیدن کمتر از ۷ ساعت در شب ها سرعت سوخت و ساز بدن را کاهش میدهد .تحقیقات نشان می دهد که کسانی که ساعت خواب کافی دارند نسبت به کسانی که ساعت کمتری را می خوابند حدوداً ۵۰ درصد چربی بیشتری آب می کنند.زیرا کمبود خواب باعث ایجاد اختلال در عملکرد هورمن های کنترل اشتها می شود. میزان ساعت خواب تاثیر مستقیمی بر حجم بدن دارد.

خواب و لاغری

۲. شکلات

برای لاغری نیاز به محروم کردن خود از شکلات نیستید. آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو تاثیر زیادی در کاهش وزن افراد دارد. اما به خاطر داشته باشید شکلات های سیاه تلخ را در رژیم غذایی تان قرار دهید. زیرا قند موجود در شکلات های شیرین باعث چاقی می شود.

شکلات و لاغری

۳.ادویه

مصرف برخی از ادویه ها در کاهش وزن و لاغری سریع موثر است. برخی از این ادویه ها شامل فلفل سیاه – زنجبیل -هالوپینو – زرد چوبه است.
خوردن ادویه های تند باعث ترشح بیشتر هورمون آدرنالین در بدن و در نتیجه باعث افزایش سوخت و ساز و افزایش کالری سوزی میشود.
همچنین غذاهای تند باعث می شود شما زودتر احساس سیری کنید.

ادویه ها و لاغری سریعتر

۴.ورزش

نکته مهم در فعالیت های ورزشی این است که شما بدانید: این فعالیت‌ها تنها سه درصد از چربی های بدن شما را آب میکند.
نکته مهم دیگر این است که چه زمانی برای ورزش مناسب می باشد :
فعالیت های ورزشی در طول زندگی مفید و و باعث تناسب اندام ما می شود.

ورزش
اما اگر به دنبال کاهش وزن با فعالیت های ورزشی هستید باید بدانید فعالیت های ورزشی در هنگام غروب و ۳۰ دقیقه پیش از شام، سرعت سوخت و ساز تاان را افزایش میدهد و باعث چربی سوزی بیشتر در بدن شما می شود. و همچنین از جلسات طولانی ورزش های هوازی خود، انتظار معجزه در کاهش وزن داشته باشید.

۵.چربی

باید بدانید خوردن همه ی چربی ها مضر نمی باشد. خوردن چربی های اشباع شده و چربی های ترانس در بعضی کلوچه ها و تنقلات و…. مضر می باشد. اما خوردن چربی های اشباع نشده در کاهش وزن موثر می باشد. این چربی ها باعث احساس سیری طولانی مدت میشوند.
این چربی‌ها بدون ایجاد اثر اضافه وزن، کالری پایه مورد نیاز بدن را تامین میکنند.

۶.گلوتن

گلوتن پروتئین است که در گندم جو و.. یافت می شود.
رژیم غذایی حاوی سبزیجات و عاری از غذا های فرآوری شده به طور موثری به کاهش وزن کمک میکند اما عوض کردن غذاهای گلوتن دار با انواع بدون گلوتن روش مناسبی برای کاهش وزن میباشد. به جای این کار سعی در کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده مثل بیسکویت و غلات شیرین و..داشته باشید.

۷٫قند

مانند چربی ها همه قند ها نیز برای بدن مضر نمی باشند. باید سعی شود تا حد امکان از مواد قندی سالم و طبیعی تر مانند عسل استفاده شود.با جایگزینی عسل به
جای قند کاهش وزن لاغری سرعت پیدا خواهد کرد.

۸٫ میانوعده

خوردن میان وعده در کاهش وزن موثر است. با خوردن میان وعده در طول روز میزان قند خون شما کنترل می شود. برای انتخاب میان وعده به دنبال خوراکی‌هایی با پروتئین- چربی و فیبر سالم باشید.
این مواد مغذی به هضم آهسته غذا کمک می کنند و احساس سیری را به فرد می‌دهند .
غذای مناسب برای صرف در میان وعده شامل مغزهای(گردو-بادام-فندق) و یک تکه میوه با کره مغز ها(کره بادام-پسته) می باشد.

میانوعده و لاغری

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *