کاهش وزن با 6 کار ساده اطلاعات تغذیه ای رژیم درمانی

نکاتی که در کاهش وزن شما موثر است و تا به حال به آن پی نبرده اید:


۱- نخواندن برچسب های غذایی


بررسی ها نشان می دهد، افرادی که از روی عادت برچسب های غذایی را می خوانند، وزن بیشتری در مقایسه با دیگران از دست می دهند. به اعتقاد دانشمندان این کار سبب می شود فرد درک بیشتری از کالری هایی که هنگام غذا خوردن وارد بدن می شود پیدا کرده و به طور ناخودآگاه غذایش را کم کند.

کاهش وزن با 6 کار ساده اطلاعات تغذیه ای رژیم درمانی

۲- موسیقی همراه با غذا

این کار میزان غذا خوردن شما را بیشتر می کند. حداقل اگر تمایل دارید هنگام صرف ناهار یا شام فضای اتاقتان ساکت نباشد، سعی کنید از موسیقی های بسیار ملایم استفاده کنید. هرقدر ریتم موسیقی سر میز غذا سریع تر باشد به همان اندازه میزان و سرعت غذا خوردن هم افزایش پیدا می کند.

کاهش وزن با 6 کار ساده اطلاعات تغذیه ای رژیم درمانی

۳_خواب کافی

محققان به این نتیجه رسیده اند که نداشتن خواب کافی ژن های بدن را تشویق به افزایش وزن می کند. خواب بیشتر از ۹ ساعت هم همین اثر را روی بدن دارد و احتمال چاقی را بیشتر و کاهش وزن را سختتر می کند.

کاهش وزن با 6 کار ساده اطلاعات تغذیه ای رژیم درمانی

۳- زیاده روی در خوردن آبمیوه

آبمیوه و دیگر نوشیدنی های شیرین نسبت به غذاهای جامد اثرات بیشتری بر اضافه وزن انسان ها دارند. اگر شما فقط یک نوشیدنی شیرین را در طول روز از رژیم غذایی خود حذف کنید، بعد از ۶ ماه نیم کیلو گرم از وزن بدنتان کاسته می شود. هر چه کاهش نوشیدنی های شیرین بیشتر باشد، به همان اندازه نتیجه بهتر خواهد بود.

کاهش وزن با 6 کار ساده اطلاعات تغذیه ای رژیم درمانی

۴- غذا خوردن در بشقابی با رنگ اشتباه

یکی از عجیب ترین یافته های دانشمندان ، تاثیر رنگ بشقاب روی میزان غذا خوردن انسان هاست. بر این اساس زمانی که رنگ بشقاب با رنگ غذای داخل آن شباهت داشته باشد به طور ناخودآگاه میزان غذا خوردن مردم بیشتر می شود. بر عکس اگر شما غذایی مانند اسپاگتی قرمز رنگ را در بشقاب سبز بخورید، حجم غذا بیشتر نشان داده شده و شما زودتر دست از غذا خوردن می کشید.

کاهش وزن با 6 کار ساده اطلاعات تغذیه ای رژیم درمانی

۵- خواندن کتاب ها و مجلات آشپزی

یکی دیگر از عوامل عجیب مانع کاهش وزن که آشکار شده است ؛ آن چیزی نیست جز خواندن کتاب ها و مجلات آشپزی. نگاه کردن به تصاویر غذاهای چرب و پرکالری موجود در این مجلات باعث تحریک قسمت های کنترل اشتها در مغز شده و علاقه ما به خوردن غذاهای شیرین و خوشمزه را افزایش می دهد. خواندن دستورالعمل های پخت غذا هم به شدت مغز را تحریک کرده و شما را علاقه مند به خوردن غذا می کند.

کاهش وزن با 6 کار ساده اطلاعات تغذیه ای رژیم درمانی

۶- نخوردن ماست

نتایج یک تحقیق در نشریه بین المللی چاقی نشان داده، افراد بزرگسالی که هر روز ۳ مرتبه ماست می خورند، ۲۲درصد بیشتر از دیگران وزن خود را از دست داده و زمان بیشتری هم این کاهش وزن را حفظ کرده اند. علاقه مندان به مصرف ماست ۸۱ درصد چربی بیشتری را هم در ناحیه شکم آب کرده اند. به نظر می رسد چربی و پروتئین موجود در این محصول لبنی نقش زیادی در سوزاندن چربی دارد.

کاهش وزن با 6 کار ساده اطلاعات تغذیه ای رژیم درمانی

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *